Palvelut
Lyhytvideot
Muut palvelut
Lyhytvideot
Referenssit
Hintalaskuri
Meistä
Meistä
Töihin meille
Blogi
Ota yhteyttä

FAQ - Usein kysytyt kysymykset

Löydä vastaus yleisimpiin kysymyksiin.

Ota yhteyttä

Usein kysyttyä

Löydä vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin lyhytvideosisällöstä, TikTokista, videomarkkinoinnista ja valokuvauspalveluista.

Miksi minun kannattaa ostaa Höyrymedialta?

Hyvännäköistä sisältöä osaa tosi moni tehdä, mutta myykö se? Meidän vahvuus tulee nimenomaan kaupallisen näkökulman yhdistämisestä luovaan sisältöön.

Mitä videon ostaminen vaatii minulta?

Tapanamme on ollut ottaa aloituspalaveri, jossa käydään läpi ideat, tarpeet, viesti ja kohderyhmä. Tämän jälkeen lähtökohtaisesti toimimme itsenäisesti ja sinä saat valmiin videon viikon sisällä kuvauspäivästä tai se on ilmainen. Tämän jälkeen sinä kerrot muutostoiveesi ja toteutamme ne.

Tavoite on käyttää mahdollisimman vähän arvokasta aikaasi. Toki, jos haluat, voit olla mukana myös isommin.

Miten toimitus tapahtuu?

Lähetämme sinulle Google Drive -linkin, joka sisältää valmiit videot, tarjouksen, käsikirjoituksen ja mahdollista behind the scenes -materiaalia, mitä saat vapaasti jakaa myös.

Minkälainen kalusto teillä on?

Käytämme markkinajohtaja Sonyn tuoreinta videokalustoa. Pääkameramme on Sony A7SIII. Markkinoiden paras hämärakuvaus, parhaat värit sekä paras kuvanlaatu. Lisäksi meillä on DJI:n drone. Kaikki kameramme kuvaavat 4k-laadulla.

Lisäksi meillä on useita mikrofoneja, kuvanvakauttimia sekä valoja erilaisiin tuotantoihin.

Kameramme ovat laadullisesti viittä vaille valmiita Netflix-tuotantoihin.

Saadaanko video eri kuvasuhteilla eri kanaviin?

Kyllä. Me uskomme, että sisältöä kannattaa räätälöidä kanavakohtaisesti mm. muuttamalla kuvasuhdetta. Esimerkiksi Instagrammissa pystyvideot saavat enemmän tilaa näytöltäsi ja sitä kautta laajemman näkyvyyden, koska niiden kanssa reagoidaan herkemmin. Useimmat kuvasuhteet ovat 16:9 (normaali vaakavideo), 9:16 (pystyvideo, IG-tarina, TikTok yms) ja 5:4 (pystyjulkaisu IG-/FB-alustoilla). Voimme tehdä kaikista materiaaleista pysty- ja vaakaversiot, kunhan tämä tulee ilmi jo kuvausvaiheessa.

Voiko videoista pätkiä lyhyempiä klippejä somekäyttöön?

Kyllä! Ja niin kannattaakin tehdä. Esimerkiksi yhdestä 1-2 min haastatteluvideosta voi saada 2-3 lyhyempää 15 s klippiä, joita voi käyttää esimerkiksi maksetussa mainonnassa. Lyhyet klipit toimivat myös koukkuna pidemmän videon katsomiseen. ”Samalla vaivalla” saat siis moninkertaisen määrän sisältöä.

Paljonko videot maksavat Höyrymedialta?

Tällä hetkellä useimmat videotuotantomme asettuvat 1990-3490 € välille (video), mutta myös kevyemmät ja isommat tuotannot onnistuvat. Usein meiltä ostetaan useamman videon paketti, jolloin hinta muovautuu sen mukaisesti. Hinta koostuu esituotannosta (näyttelijöiden valinta, käsikirjoitus, kuvauslokaatioden etsiminen) kuvauspäivästä (kuvaajat, äänityöt, valaisu), editoinnin eri vaiheista (leikkaus, värimäärittely, äänisuunnittelu, animaatiot).

Kuinka pian saan videon?

Ensimmäisen vedoksen toimitusaika on viikko kuvauspäivästä. Vedos tarkoittaa tässä vähintään 90 % valmista videota. Jos siihen tulee muutoksia, ne korjataan asap. Jos myöhästymme viikon aikataulusta, video on täysin ilmainen sinulle. Usein voimme ottaa kuvauspäivänkin nopealla aikataululla jopa seuraavalle viikolle.

Nopeimmillaan olemme toimittaneet valmiin videon yhteydenotosta 24 tunnissa.

Minulla ei ole aikaa palaveriin, mutta haluan videon.

Meillä on valmis nopeasti täytettävä kysymyspatteristo, jolla voit korvata tapaamisen. Pystymme tekemään koko tuotannon itsenäisesti, kun olemme saaneet muutamat perustiedot.

Miksi 4K-laatu?

Kuvaamme kaiken materiaalimme 4K-laadulla. Haluamme, että materiaalimme on laadukasta vielä vuosien päästä 4K:n yleistyessä huimaa vauhtia. 4K mahdollistaa myös saman materiaalin rajaamisen eri kuvasuhteisiin. Esimerkiksi vaakavideosta voidaan rajata myös pystyversio someen säilyttäen laadukkaan kuvanlaadun.

Minkälaisia lisäpalveluita tarjoatte?

Meiltä hoituu lisäpalveluina valokuvaus videokuvauksen yhteydessä ja sisältöjen jakaminen eri kanavissa säästäen sinun aikaasi.Hoidamme niin video- kuin ääninäyttelijät tarvittaessa.

Mistä tulee nimi Höyrymedia?

Olimme kuvausreissulla koko poppoolla 2020 syksyllä Lapin ruskaa ihastelemassa ja Mäksä oli tapansa mukaan erittäin innostunut onnistuneesta shotista ja hän suorastaan höyrysi. Siihen Aleksi tokaisi, että sinun pitäisi perustaa joku Höyrymedia, kun höyryät kokoajan ja siihen Mäksä vastasi, että lähdettekö mukaan. Näin alkoi kumppanuussuhde, joka jatkuu yhä tänä päivänä.

Jäikö vielä kysyttävää

Ota yhteyttä niin kerromme lisää!

Yhteystiedot
Tutustu Seuraavaksi
01

Lyhytvideot

02

Videomarkkinointi

03

Valokuvaus

04

Meistä

Aloitetaan lyhytvideomatkasi!

+358 50 443 1336
aleksi.luukkonen@hoyrymedia.fi
Kauppakatu 39, Crazy Town
40100 Jyväskylä
Y-tunnus: 3269335-8
TikTok
Instagram
Youtube
EtusivuLyhytvideotMeistä
TikTokInstagramYoutubeLinkedInFacebook
BlogiAvoimet työpaikatFAQ - Usein kysyttyäYhteystiedot
© 2025 Höyrymedia Oy
Evästeet
Tämä sivusto käyttää evästeitä
Asetukset
HylkääHyväksy
Evästeasetukset
Kun vierailet verkkosivustoilla, ne voivat tallentaa tai hakea tietoja selaimeesi. Tämä tallennus on usein tarpeen verkkosivuston perustoimintojen kannalta. Tallennustilaa voidaan käyttää markkinointiin, analytiikkaan ja sivuston personointiin, kuten mieltymystesi tallentamiseen. Yksityisyys on meille tärkeää, joten sinulla on mahdollisuus poistaa käytöstä tietyntyyppiset tallennustilat, jotka eivät välttämättä ole välttämättömiä verkkosivuston perustoiminnalle. Luokkien estäminen voi vaikuttaa kokemukseesi verkkosivustolla.
Hylkää kaikki evästeetHyväksy kaikki evästeet
Hallitse evästeasetuksia
Olennainen
Aina aktiivinen
Näitä kohteita tarvitaan verkkosivuston perustoimintojen käyttöönottoon.
Markkinointi
Näitä kohteita käytetään kiinnostuksen kohteidesi kannalta osuvamman mainonnan toimittamiseen. Niitä voidaan myös käyttää rajoittamaan mainoksen näyttökertoja ja mittaamaan mainoskampanjoiden tehokkuutta. Mainosverkostot sijoittavat ne yleensä verkkosivuston ylläpitäjän luvalla.
Personalisaatio
Näiden kohteiden avulla verkkosivusto muistaa tekemäsi valinnat (kuten käyttäjänimesi, kielesi tai alue, jossa olet) ja tarjota parannettuja, henkilökohtaisempia ominaisuuksia. Verkkosivusto voi esimerkiksi tarjota sinulle paikallisia sää- tai liikenneuutisia tallentamalla tietoja nykyisestä sijainnistasi.
Analytiikka
Nämä kohteet auttavat verkkosivuston ylläpitäjää ymmärtämään, miten sen verkkosivusto toimii, miten kävijät ovat vuorovaikutuksessa sivuston kanssa ja onko siinä mahdollisesti teknisiä ongelmia. Tämä tallennustyyppi ei yleensä kerää tietoja, jotka tunnistavat kävijän.
Tallenna ja sulje