Palvelut
Lyhytvideot
Muut palvelut
Lyhytvideot
Referenssit
Hintalaskuri
Meistä
Meistä
Töihin meille
Blogi
Ota yhteyttä
Takaisin
TikTok
5 min luku

5 syytä aloittaa TikTok-markkinnonti

Kirjoittanut
Elias Mäkinen
Julkaistu
20.4.2024

TikTokin valtava suosio on viime vuosina räjähtänyt ennennäkemättömille tasoille, ja sen vaikutus markkinointiin on ollut merkittävä. Alun perin nuorten keskuudessa suosittu sovellus on kasvanut valtavaksi markkinointialustaksi, joka tarjoaa ainutlaatuisia mahdollisuuksia yrityksille tavoittaa ja sitouttaa yleisöä. Mutta miksi TikTok-markkinointi on niin tehokasta, ja miten yritykset voivat hyödyntää sitä strategioissaan?

1. Käyttäjien sitoutuminen ja vuorovaikutus

TikTok on ainoa somealusta, jossa kommentit tuovat aidosti uutta sisältöä tekijälle. Kommenteissa ollaan tosi aktiivisa sen suhteen mitä halutaan nähdä. Parhaat brändit vastaavat näihin aktiiviseti näihin ja syöttävät katsojille just sellaista sisältöä mitä he haluavat nähdä. Hyvänä esimerkkinä Ilveksen saunaesittely-video, joka keräsi 300 000 näyttökertaa ilman boostausta, koska siinä näytettiin katsojaa kiinnostavaa asiaa. Katsoja oli kommentoinut videoon, että esitelkää saunat ja sehän tehtiin. Kun joku kommentoi videoaiheen, se kiinnostaa selkeästi muitakin.

2. Algoritmin tehokkuus

TikTokin algoritmi on suunniteltu tarjoamaan käyttäjille juuri heille mielenkiintoista sisältöä. Tämä tarkoittaa, että hyvin suunniteltu ja houkutteleva sisältö voi saavuttaa valtavan yleisön ilman massiivisia markkinointibudjetteja. Algoritmi suosii myös osallistavaa sisältöä. Käytännössä se on tehty tosi koukuttavaksi ja kukapa ei haluaisi asiakaiden olevan koukussa sinun brändiisi.

3. Kohderyhmän tavoittaminen

Missään muussa somessa et tavoita yhtä laajasti omaa ydin kohderyhmääsi sekä laajentamaan sitä kuin TikTokissa. Sisällöstä riippuen suurin osa katsojista voi hyvinkin olla yli 35 vuotiaita. Sisältö on paras kohdennustyökalu ja algoritmin takia jokaiselle nieche-alueelle löytyy oma katsojakunta.

4. TikTok määrittää muiden somejen tyylit

Lyhytvideot ovat tulleet jäädäkseen TikTokin ansiosta. Nopeatempoinen ja tarinankerronnalla koukuttava tyyli on nähtävillä myös muissa somekanavissa. Tuotantoon ei enää tarvita kallista kamerakalustoa vaan kovat tulokset saa myös samalla puhelimella mikä on taskussasi joka päivä. Viime aikoina myös pidempi sisältö kerää hyvin näkyvyyttä, mutta aihe ei saa olla tylsä ja liian asiapitoinen

5. Luovuuden rohkaiseminen

Viimeisenä mutta ei vähäisimpänä, TikTok-markkinointi rohkaisee yrityksiä olemaan luovia ja innovatiivisia sisällön luomisessa. Suomeksi sanottuna vähemmän kädenlämpöistä, hajutonta ja mautonta. Ihmiset ostavat tunteella ja brändeiltä keneen he samaistuvat. Jos Facebookin ja Instagramin alkuräjähys meni ohi, nyt on mahdollista kokea se moninkertaisena TikTokissa.

Kokonaisuudessaan TikTok-markkinointi tarjoaa yrityksille valtavan potentiaalin tavoittaa ja sitouttaa yleisöä ainutlaatuisella ja vaikuttavalla tavalla. Ne yritykset, jotka omaksuvat TikTokin (ja lyhytvideoiden) mahdollisuudet osaksi markkinointistrategioitaan, voivat odottaa näkevänsä omalla brändillään faneja kuin urheilujoukkueilla. Jos sä et aloita, joku sun kilpailijasi aloittaa ja kasvattaa etumatkaa viikko viikolta.

Jos aloittaminen mietityttää, ota yhteyttä. Se ei maksa mitään eikä varmasti tuhlata sun aikaa.
https://www.hoyrymedia.fi/ota-yhteytta

Varaa maksuton tapaaminen

Varaa maksuton tapaaminen ja kerromme tuoreimman tietämyksemme miten voit
‍
1) lisätä myyntiä
2) helpottaa rekrytointia
3) tehostaa markkinointia
4) parantaa brändi- ja työnantajamielikuvaa

Varaa tapaaminen
Blogi

Tutustu myös

Podcast

Miten tehdään brändistä Suomen seuratuin?

Mäksä kävi Tietotulva-podcastissa vieraana jakamassa tuoreimman näkemyksen brändien nostamiseen seuratuimmaksi. Kuuntele jakso täältä.
Elias Mäkinen
3.11.2025
•
60 min luku
TikTok

126% kasvua vuodessa ja ensi vuoden tuplaus jo myyty - Yrittäjän opit ja kopit

Tilikausi päättyi nyt ja tuplattiin liikevaihto 260 000€ viime vuotisesta 115 000€:stä!
Elias Mäkinen (Mäksä)
20.4.2024
•
8 min luku
TikTok

Kielletäänkö TikTok? - Analyysi USAn kongressin kuulemisesta

TikTokin toimitusjohtaja oli viime viikolla USAn kongressin kuultavana. Mä katsoin koko 7h lähetyksen, jotta sinun ei tarvitse
Elias Mäkinen (Mäksä)
20.4.2024
•
9 min luku

Aloitetaan lyhytvideomatkasi!

+358 50 443 1336
aleksi.luukkonen@hoyrymedia.fi
Kauppakatu 39, Crazy Town
40100 Jyväskylä
Y-tunnus: 3269335-8
TikTok
Instagram
Youtube
EtusivuLyhytvideotMeistä
TikTokInstagramYoutubeLinkedInFacebook
BlogiAvoimet työpaikatFAQ - Usein kysyttyäYhteystiedot
© 2025 Höyrymedia Oy
Evästeet
Tämä sivusto käyttää evästeitä
Asetukset
HylkääHyväksy
Evästeasetukset
Kun vierailet verkkosivustoilla, ne voivat tallentaa tai hakea tietoja selaimeesi. Tämä tallennus on usein tarpeen verkkosivuston perustoimintojen kannalta. Tallennustilaa voidaan käyttää markkinointiin, analytiikkaan ja sivuston personointiin, kuten mieltymystesi tallentamiseen. Yksityisyys on meille tärkeää, joten sinulla on mahdollisuus poistaa käytöstä tietyntyyppiset tallennustilat, jotka eivät välttämättä ole välttämättömiä verkkosivuston perustoiminnalle. Luokkien estäminen voi vaikuttaa kokemukseesi verkkosivustolla.
Hylkää kaikki evästeetHyväksy kaikki evästeet
Hallitse evästeasetuksia
Olennainen
Aina aktiivinen
Näitä kohteita tarvitaan verkkosivuston perustoimintojen käyttöönottoon.
Markkinointi
Näitä kohteita käytetään kiinnostuksen kohteidesi kannalta osuvamman mainonnan toimittamiseen. Niitä voidaan myös käyttää rajoittamaan mainoksen näyttökertoja ja mittaamaan mainoskampanjoiden tehokkuutta. Mainosverkostot sijoittavat ne yleensä verkkosivuston ylläpitäjän luvalla.
Personalisaatio
Näiden kohteiden avulla verkkosivusto muistaa tekemäsi valinnat (kuten käyttäjänimesi, kielesi tai alue, jossa olet) ja tarjota parannettuja, henkilökohtaisempia ominaisuuksia. Verkkosivusto voi esimerkiksi tarjota sinulle paikallisia sää- tai liikenneuutisia tallentamalla tietoja nykyisestä sijainnistasi.
Analytiikka
Nämä kohteet auttavat verkkosivuston ylläpitäjää ymmärtämään, miten sen verkkosivusto toimii, miten kävijät ovat vuorovaikutuksessa sivuston kanssa ja onko siinä mahdollisesti teknisiä ongelmia. Tämä tallennustyyppi ei yleensä kerää tietoja, jotka tunnistavat kävijän.
Tallenna ja sulje